گاه نوشته های یک دبیر ریاضی
 
اینجا وبلاگ ریاضی صدای ما را از اردبیل می شنوید.
تصحیح ورقه ها وقتی تموم شد.بعضیا خوشحالم کرده بودن یعنی خستگی یکسال تدریس از تنم در آومد.ورقه رو اینقدر تمیز و با سلیقه نوشتن آدم از تصحیحش لذت می بره ولی متاسفانه این تعداد خیلی کمه .

بعضیا طبق قولی که داده بودن خوب خونده بودن...بودند کسانی که بد قولی کردن.

می دونم بعضیام حتما با دیدن نمره 19 و 19.75 کلی گریه می کنن.ولی نه گریه چرا؟نمره زیاد مهم نیست همین که نوزده شدی یعنی ریاضیت عالیه و مهم اینه.

چندتایی هم بیست داریم مطمئنا تا نمرشون رو ببینن به همه می گن بیست گرفتم.یکی می گفت وقتی بیست می دی وظیفته باید بیست بدی!!!ولی اونایی که کم شدن حتما می گن خانم به ما کم داده !!!!!!!!!!

صدبار تو کلاس گفتما نمره که دادنی نیست گرفتنیه.در هر حال همه نمراتی که در ادامه مطلب می بینید من ندادم خودشون گرفتن.البته اون نمرات پایین رو من دادم ولی نمرات بالا رو خودشون گرفتن!

به نمرات کمه بقیه دانش آموزا (البته بیش از نود درصد دانش آموزا)نگاه نکنید همشون دخترای خوبیند.فقط یه کم .... باعث شده حواسشون پرت شه.تقصیر خودشون نیست .اقتضا سنی اینو ایجاب می کنه.منم بی تقصیر نیستم احتمالا خوب کار نکردم.شاید بیشتر از اینا باید تلاش می کردم.شاید هم سوالات رو یه کم سخت دادم.در هر حال عوامل مختلفی دخالت دارن.مطمئنا بخش عمدش تقصیر منه.من باید نمره می دادم! از فردا منتظر اخطار و توبیخ اداره هستم!

برای همشون آرزوی موفقیت دارم چه اونایی که کم شدن چه اونایی که نمره عالی گرفتن.

اما یکی بود پارسال همه از دستش شکایت می کردن که هیچی بلد نیست حتی موفق نشدن در طول سال صداش رو بشنوند.کلا اونو درحد صفر می دونستن شاگرد من نشده بود ولی امسال کلاس من بود .دختر مودبی بود من با دید مثبت نگاش کردم.ترم اول کلا حتی یک تمرین هم ننوشت ولی نمی دونم چرا دوستش داشتم ازش نا امید نشده بودم....ماجراش زیاده بعدا وقت کردم می نویسم.بالاخره ترم دوم تونستم یکم جذبش کنم دیگه به تدریسام گوش می کرد تا 60 درصد تمریناش رو می نوشت.تازه با من حرفم می زد.شاید برا بعضیا خنده دار بیاد ولی برای من موفقیت بزرگی بود.اواخر سال هم اشکالش رو ازم می پرسید.می دونید آلان ورقه اش رو تصحیح کردم چند شده نزدیک 15 اصلا باورم نمی شه.از اینجا بهش احسنت می گم .آفرین آفرین

نمرات در ادامه مطلب.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط پیله ور

آزمون ارزشیابی ریاضی سوم راهنمایی هماهنگ  استان اردبیل

                             سال تحصیلی 92-91

دانلودسوال (فایل pdf)


برچسب‌ها: نمونه سوال راهنمایی
نوشته شده در تاريخ شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط پیله ور

                         آزمون ارزشیابی ریاضی پایان سال تحصیلی 

                               سال دوم دوره راهنمایی

                                               سالتحصیلی 92-91 

                              مدرسه راهنمایی شبانه روزی صدیقه کبری نمین

     دانلود  ( فایل pdf)


برچسب‌ها: نمونه سوال راهنمایی
نوشته شده در تاريخ شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط پیله ور

اوایل سال بود بخش نامه اومد که برای کیفیت بخشی به درس ریاضی باید کلاس موضوعی ریاضی داشته باشیم و کلی فرم و کاغذ و بندهای ارزیابی و...

بالاخره خیلی زود یک کلاس اختصاص داده شد به کلاس ریاضی و بر روی درب کلاس هم نوشته شد کلاس موضوعی ریاضی (چه بلاهایی که سر این موضوع به سرم نیومد.در پستهای قبلی که نوشته بودم) دو سه تا کمد و فایلو و...در کلاس گذاشته شد .کامپیوتر هم قبلا در کلاس بود.همه وسایل کمک آموزشی رو که امسال برای آموزشگاه خریداری کرده بودیم دانش اموزان با ذوق و شوق تمام در کمدها چیدند.خیلیاشون هم با تعجب اجسام و وسایل کمک آموزشی رو بررسی می کردند و مورد استفادشون رو ازم می پرسیدن مثل اینکه خیلی عجله داشتن و می خواستن همه رو در یک روز یاد بگیرن.

خود منم ذوقم کمترازبچه ها  نبود این اولین باری بود که تمام وسایل مورد نیازم در کلاس بود البته چند سال پیش همچین طرحی رو در یکی از مدارس دادم و انصافا مدیر اجرا کرد ولی فقط اسمش کلاس ریاضی بود خبری از وسایل کمک آموزشی نبود ولی امسال فرق می کرد انگار همانطوریکه که می خواستم .

کلی به همکارا پز دادم و شوخی کردم که مدیر برام یک اتاق اختصاصی داده .باید یه کادو بگیرین برا اتاق گورمه(اصطلاح ترکی) بیایین کلاسم .بیچاره دبیر عربی چقدر به مدیر گفت:یک کلاسی رو هم به عربی اختصاص بده(البته به شوخی می گفت)ولی نشد بخش نامه فقط برا ریاضی و علوم بود.

مدرسه دوتا دبیر ریاضی داشت همون اول با هم توافق کردیم که هر کدام چه روزایی کلاس ریاضی بریم اوایل برای دانش آموزان سخت بود ولی خیلی زود یاد گرفتن که چه روزایی کلاسشون در کلاس موضوعی تشکیل میشه

گزیده ای از فعالیتها ی دانش اموزان و اشکالی که برای تدریس بعضی درسها خودم درست کرده بودم رو به مرور زمان به دیوار کلاسمون می چسبوندیم هر روز که درسها جلوتر پیش می رفت به زیبایی کلاسمون افزوده میشد.

آلان اردیبهشت ماهه و تقریبا سال تحصیلی تمام.سال خوبی بود کلاس ریاضیم خوش گذشت مجبور نبودم برای آوردن هر وسیله کوچک و بزرگ به ازمایشگاه برم البته اگه من ‚منم گاه گداری یه چیزی پیدا می کردم که نیاز داشتم ولی در کلاس نبود همه درسا رو تا می تونم بهم تلفیق می کنم .برای همین به وسایل کمک آموزشی درس جغرافی و حرفه هم در ازمایشگاه دستبرد می زدم. از نقشه گرفته تا مته و دیرل وآینه و....یا اینکه بچه ها حیاط می بردم برای اندازه گیری مساحت باغچه ها و سکوها مساحت قاعده تانکر و بشکه و... و حجم آجرهای سفالی باقیمانده از ساخت نمازخونه مدرسه و مقایسه حجم دو تانکری که در حیاط بود ‚حجم حوض آب و...چیزای دیگه ای که در حیاط بود یا اندازه گیری ارتفاع ساختمون ‚ میله پرچم و... بعضی وقتا معاون به شوخی بهم می گفت:پیله ور تو هر وقت از کلاس بیرون نمی ایی دلم برات میشه!!!

 همه ساله بخش نامه میشد باید هر دانش آموزی پوشه کار داشته باشند.ولی قابل اجرا نبود جایی برای نگهداری پوشه ها نداشتیم وقتی نگهداریشون به دانش اموزان سپرده می شد فقط معدودی تا آخر سال پوشه کارشون رو حفظ می کردن بقیه... برای همین توجهی به این موضوع نداشتم.

ولی امسال همه پوشه کار داشتن و طبقه بندی شده در کمد کلاس ریاضی نگهداری میشد چون بچه ها مجبور نبودن هر روز پوشه ها رو با خودشون حمل کنن بدون تنبلی همه کاراشون رو در پوشه کارشون می گذاشتن .خودشون هم از این موضوع خوشحال بودن.الان که آخره ساله تحصیلیه به پوشه هاشون که نگاه میکنم‚ لذت می برم چه فعالیتهای خوشگلی دارن هر کدام به سلیقه ای خاص.

تا حالا همش خاطرات خوشم رو از این کلاس گفتم بزارین بدترینش هم بگم.

بدترین خاطره ای که از این کلاس دارم اینه که ترم اول دو تن از دانش آموزان همه فعالیتهایی رو که به مرور زمان در دیوار چسبونده بودیم. نقاشیهای بدون دنیای چهارضلعی دست سازه های مربوط به زوایه های داخلی و خارجی وخصوصا اثباتهای شهودی قضیه فیثاغورث رو که واقعا بچه ها با خلاقیت فوق العاده ای اثبات کرده بودن قبل از شروع ازمونها ی ترم اول از دیوار کنده بودن همه رو دور ریخته بودن .حداقل به فکرشون نرسیده بود بجای دور ریختن بزارن در کمد ریاضی تا هر کدام از دانش اموزان در پوشه خودشون قراربدن .وقتی فهمیدم همه اون فعالتهای ناب و فوق العاده دور ریخته شده چقدر ناراحت شدم. حالا همه اشکالی که خودم با زحمت بسیار درست کرده بودم به کنار. (ولی اگه دور نمی ریختن مطمئنا در مرور درسهامون به درد می خورد.).باز خدارو شکر می کردم از همشون عکس انداخته بودم و در کامپیوتر کلاسم بود.و گرنه...

 راستی یادم رفت بگم نمی دونم اون همه کاغذ و فرم ارشیابی و ... که اداره فرستاده بود که مثلا با اون معیارها کلاس موضوعی ارزشیابی میشه چی شد؟!!!نه کسی اومد و نه کسی کلاس ریاضی ما رو ارزیابی کرد نه کسی پیگیر شد که این کلاس ریاضی چطور پیش می ره ؟اصلا در این مدرسه اجرا شد یا نه؟مثل اینکه اگه اجرا هم نمی کردیم کسی به فکرش نبود.

در هر حال از همه اینا بگذریم حالا کسی فهمید یا نه ؟ ارزیابی کردن یا نه؟مهم نیست.

دانش آموزان از تخصیص کلاسی به کلاس موضوعی ریاضی راضی بودند.و برای من و دانش اموزانم در کلاس موضوعی ریاضیم خوش گذشت.

امیدوارم سال آینده این طرح در همه مدارس اجرا بشه.امیدوارم.

 


نوشته شده در تاريخ شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط پیله ور
دانش آموزان رفته بودن نمازخونه ظاهرا مشاور در مورد موضوعی با اونا حرف می زد.زیاد در جریان موضوعش نبودم....در این فاصله معاون پرورشی اومد سه دست بازی شطرنج رو چید رو میز دبیران و گفت :که خانما به صورت فرمالیته بازی کنید فقط می خواییم عکس بندازیم که مثلا مسابقه شطرنج در بین دبیران برگزار شده

از دبیری که کنارم نشسته پرسیدم :شطرنج بلدید.گفت: بله 

- خوب وقت داریم مایلید با هم بازی کنیم ؟

- بله ولی خیلی وقته بازی نکردم

- منم خیلی وقته بازی نکردم.

شروع کردیم به چیدن مهره ها و ...معاون پرورشی گفت :جدی نگیرید فقط یه عکس می خواییم .ولی ما مثل اینکه از خدامون بود .خیلی وقت بود بازی نکرده بودم هر چی بود یه تنوعی بود تو مدرسه. حالا اصلا نمی دونم معاون پرورشی عکس انداخت یا نه ؟ولی بهش گفتم که جایزه اش رو آماده کنه.چون ما واقعا می خوایم بازی کنیم نه فرمالیته همه فکر کردن شوخی می کنیم.

هیچ کدوم از دبیرا باورشون نمی شد داریم واقعا بازی می کنیم.فکر می کردن نصفه نیمه رهاش می کنیم ولی نه با چه هیجانی بازی کردیم .گاهی هم برای حرکت مهره ها باید فکر می کردم .رقیبم می گفت :مگه داری مسئله ریاضی حل می کنی؟ حرکات ریاضی نکن مثل من دینی بازی کن آخه اون رشته اش دینی بود.با زدن هر سرباز و فیل و...بالاخره

 آخر سر....برنده شد.نقطه چین گذاشتم برای اینکه مهم نبود کدوممون برنده شدیم.مهم این بود این بازی شطرنج شور و هیجانی رو به دفتر دبیران آورده بود.باعث کلی خنده و شادی شد.خوب مهمه معلم شاد باشه و با روی خندان بره کلاس.


کاش وای کاش این جور مسابقه ها بصورت واقعی در همه مدارس برگزار بشه
نه فرمالیته
باور کنید این مسابقات بهمان اندازه که واسه دانش آموزان مفیده برای معلمان هم مفیده وشاید بیشتر.
معلمان هم به اندازه دانش آموزان به روحیه وانرژی و تنوع نیاز دارند.
چرا باید فرمالیته باشه؟!!!!
 یک عکس با ارزشتر از شور وهیجان معلماست که بخاطر یک عکس تلاش میکنیم ولی برای این شور وهیجان همکارامون هیچ تلاشی نمیکنیم وشاید هم!!!.....به امید روزهای بهتر.وبهترتر
 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط پیله ور

سپاسگزار معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت 

نه اندیشه ها را.


معلمان و استادان و همکاران گرامی روزتان مبارک .

یاد و خاطره همه ی معلمانی که امسال در بین ما نیستند گرامی می داریم.

یاد و خاطره آنها همیشه در بین ما زنده خواهد بود.

...

برادر عزیزم هر سال در کنار هم روز معلم را به هم تبریک می گفتیم.اما امسال...

امسال در جایگاه ابدیتت روز معلم را تبریک خواهم گفت.

برادر عزیزم روزت مبارک

                                            و        

                    روحت شاد



نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط پیله ور
به مناسبت هفته مشاغل نمایشگاهی برای اشنایی دانش آموزان با مشاغل سنتی و صنایع دستی در مدرسه راهنمایی شبانه روزی صدیقه نمین  چهارشنبه هفته گذشته افتتاح شد .ودر طول این هفته هم ادامه خواهد داشت.گزیده ای از عکسای این نمایشگاه رو در وب می زارم.

27_04_2013_5_45_56_PM.png (468×472)

27_04_2013_5_43_33_PM.png (603×470)

همه مسئولین مدرسه برای برگزاری این نمایشگاه بسیار زحمت کشیدند.

یکی از مسئولین نمایشگاه ازم خواسته برای تشکر از زحمات ایشون یک تشکر ویژه در وبم بنویسم.همین جا از زحمات همه برگزارکنندگان نمایشگاه تشکر می کنم.مخصوصا خانم ...که می گه من از یک هفته پیش برای برگزاری این نمایشگاه زحمت می کشم.دستتون درد نکنه واقعا افتخار آموزش و پرورش و مدرسه اید.


بقیه عکسا در ادامه مطلب



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط پیله ور
آزمون پیشرفت تحصیلی مرحله اول سوالاتش اینقدر غیر استاندارد و نا مناسب بود که خجالت کشیدم سوالات رو در وبم بزارم.حالا تایپ و چاپ نامناسبه سوالات به کنار .بعضی سوالات که شکل داشتن نمی دونم چرا شکلا غیب شده بودن .یه چند تایی اصلا جواب درست در گزینه ها وجود نداشت.حد سوالات طوری بود انگار می خواستن آزمون ورودی تیز هوشان یا نمونه دولتی بگیرن .

مرحله دوم که یکشنبه پیش برگزار شد.سوالات خوب بود .از همه لحاظ هم تایپ و چاپش و هم حد دشواری و اسانی سوالات .از اداره برای بازدید از برگزاری آزمون اومده بودند.یکیشون ازم پرسید : سوالات چطوره؟ منم ابراز رضایت کردم . فرصت خوبی بود از آزمون مرحله اول شکایت کنم.شکایت کردم اونم بدجور

طرف میگه خودمون سوالات رو اینجوری گرفتیم تا مرحله اول نمرات کمتری بگیرن تا در مرحله دوم سوالات که اسونتره پیشرفت نشون بده

اون رفت ولی من هنوز خشکم زده بود و مات و مبهوت تو فکر رفته بودم . 

فقط ته دلم گفتم :به به


نوشته شده در تاريخ سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط پیله ور

آزمون پیشرفت تحصیلی سوم راهنمایی استان اردبیل 

مرحله دوم   -اردیبهشت ماه - سال تحصیلی 92-91


دانلود فایل


آزمون پیشرفت تحصیلی دوم راهنمایی استان اردبیل 

مرحله دوم   -اردیبهشت ماه - سال تحصیلی 92-91

دانلود فایل


برچسب‌ها: نمونه سوال راهنمایی
نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط پیله ور
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک