گاه نوشته های یک دبیر ریاضی
 
اینجا وبلاگ ریاضی صدای ما را از اردبیل می شنوید.

مخرج مشترک گیری

دانش آموزان سال اول راهنمایی مخرج مشترک گیری را به صورت علمی یادمی گیرند که اول بزرگترین مقسوم علیه مشترک با روش نردبانی و بعد کوچکترین مضرب مشترک دو مخرج را محاسبه کنند.سال اول معمولا مشکل عمده ای به وجود نمی آد. مشکل زمانی است همان دانش آموزان در سال دوم و سوم کلا  روش نردبانی و ک. م.م یادشان می رود. حتی  یک یاد آوری نیز کافی نمی باشد چون حتی خیلی ها در سال اول نیز با روش نردبانی مشکل داشتند. حال اگر کلا بخواهیم با همان روش نردبانی و ک.م.م  اعداد کسری را جمع و تفریق کنیم اولا در کلاس وقت گیر است دوما با گذاشتن وقت نیز نتیجه خوبی به دست نمی آید.

یکی از دوستان همکار در کلاس های دوم و سوم روشی رو اعمال می کنه که خیلی به نظرم جالب بود خودم نیز به مدت دو سال است به همین روش مخرج مشترگیری رو توضیح می دم تا به حال موفق بودم .(البته همان اول  کلاس روش ب.م.م  و ک.م.م توضیح می دم)

 با تشکر از همکار محترم زهرا نادری


نوشته شده در تاريخ جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ توسط پیله ور
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک