گاه نوشته های یک دبیر ریاضی
 
اینجا وبلاگ ریاضی صدای ما را از اردبیل می شنوید.
امروز در كلاس يكي از دانش آموزان معني كلمه رياضي رو ازم پرسيد.منم كه تا حالا بهش فكر نكرده بودم با كمي جستجو تونستم اين مطالب رو پيدا كنم ولي حتما در اولين فرصت به لغت نامه دهخدا رجوع مي كنم و عينا معنيش رو مي نويسم.

 

ریشه ریاضی "روض" و به معنای ورزش ذهنی است. 

بعضی هم واژه ریاضیات را بر گرفته از واژه ریاضت و به معنی سختی کشیدن می دانند.

  البته نا گفته نماند که این معنی ریشه در عقاید و آیین" فیثاغورس " و مریدانش دارد.

 بعضی دیگر واژه ریاضیات را به جای واژه یونانی "ماته ماتیکه " برگزیده اند که خود از "ماته ما " و به معنی دانش و دانایی است.

دیدگاههای دیگری هم وجود دارد که "ماته ما" را همان واژه فارسی "مزدا "می دانند که باز همان معنای واژه یونانی را دارد:    دانا و آگاه  

 

 

SOURCE:http://www.emath.blogfa.com/post-13.aspx

    


نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور

از معلم دینی پرسیدند عشق چیست؟ گفت: حرام است

از معلم هندسه پرسیدند عشق چیست؟ گفت: نقطه ای که حول محور نقطة قلب جوان میگردد

از معلم تاریخ پرسیدند عشق چیست؟گفت: سقوط سلسله ی قلب جوان است

از معلم زبان پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت: همپای love

از معلم ادبیات پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت: محبت الهیات است

 


نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور

پریا موسوی  کلاس سوم B

مهسا كنعاني کلاس سوم B

دانش آموزان ممتاز مدرسه راهنمايي سميه نمين

دستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدست

آفرين دخترهاي خوبم موفقيتي بيشتر از اين برايتان آرزو مي كنم.

اين گل زيبا تقديم شما


نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور

ریز بارم پیشنهادی ریاضی سوم راهنمایی

سال تحصیلی ۹۱-۹۰

برای دانلود اینجاکلیک کنید


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور
خداوندا مرا با احسان خود , فزون طلب منما

                                            و با بلا و گرفتاری ادب مکن.

                                                                                                    امام حسین (ع)

 


نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور

زهرا يوسفي كلاس دوم A

مينا راحلي كلاس دوم A

نسيم عزيزيان كلاس دوم A

ندا حسيني ن‍ژادكلاس دوم B

دانش آموزان ممتاز مدرسه راهنمايي سميه نمين

دستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدستدست

آفرين دخترهاي خوبم موفقيتي بيشتر از اين برايتان آرزو مي كنم.

اين گل زيبا تقديم شما

                                                               


نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور
 

ریز بارم پیشنهادی ریاضی سال دوم راهنمایی نوبت اول

سال تحصیلی ۹۱-۹۰

 

اسم خودتون را با حروف انگليسی بنويسيد        بهاربيست       zibasazi.bahar-20.comبرای دانلود اینجا کلیک کنید.

              

 


نوشته شده در تاريخ شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور
این روزها دانش آموزان ازم می پرسند:چرا ما باید رسم بکشیم ؟در آینده به چه دردمان می خورد؟ آخه ما که نمی خواهیم نقشه کشی بخونیم.

این قسمت رو گذاشتم شاید خوندید ونظرتون عوض شد.

هدف از کشیدن رسم

هدف اصلي كشيدن رسم تقويت مهارتهاي استفاده از ابزار و تكنولو‍‍ژي و اندازه گيري است.همچنين افزايش دقت ٬تمركز و حوصله ي دانش آموزان و آشنايي آن ها با رسم هاي تز ييني و فني است.دانش آموزان در كشيدن رسم ها كار با ابزار رسم را به خوبي تمرين مي كنند و با نحوه درست كشيدن رسم ها و كادر بندي آشنا مي شوند.

كاربرد رسم

رسم ها را مي توان به دو قسمت تقسيم كرد :تزييني و فني .

رسم هاي تزييني در معماري ٬ساخت و طراحي لوازم مثل گچبري٬پنجره هاي مشبك٬تابلوها و...كاربرد دارد .رسم هاي فني زماني تصويري براي بيانمشخصات و جزئيات قطعات ٬نماها و پلان ها كه در مهندسي ٬معماري ٬عمران ٬معدن ٬مكانيك و...كاربرد دارد.

 استفاده از تکنولوژی

در صورتی که دانش آموزان در کشیدن رسم با مداد و روان نویس و خودکار و...مهارت کافی کسب کنند.معلمان عزیز می توانند  اگر دانش آموز توانایی استفاده از رایانه را داشت پیشنهاد کنندرسم را با استفاده از نرم افزارهای مختلف رایانه ای بکشند.

 

source:كتاب راهنماي تدريس معلم وزارت آموزش وپرورش

 


نوشته شده در تاريخ جمعه ۴ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور

بهاره اسبق المجاهدين كلاس  سوم B

محدثه لتكاييكلاس  سوم B

آفرين دخترهاي خوبم موفقيتي بيشتر از اين برايتان آرزو مي كنم.

اين گل هم تقديم شما عزيزان

 


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور
امروز کلاس سوم گفته بودم همه رسمهاشون رو بیارند طبق معمول همه رسم ها قبل از اینکه من وارد کلاس بشم رو میز من حاضر بود .منم یکی یکی همه رسم هارو بررسی کردم ونمره هاشون رو دادم . من عادت دارم وقتی به رسم ها نمره می دم اصلا به اسم ها نگاه نمی کنم .بعد از اینکه بررسی و نمره دادن رسم ها تموم شد .نمره هارو در دفتر نمره ثبت کردم.بعد یکی به از بچه گفتم رسم هارو پخش کنه . باز هم خیلی ها اعتراض داشتند.من که خوب کشیدم و نمی دونم چند ورق خراب کردم و دوساعت براش وقت گذاشتمو ...ولی چرا باز هم کم شدم. بعضی ها که به اعتراضشون از سر جای خودش اکتفا نمی کردندو تا پای میز من می اومدند اعتراض می دادند اشکلاشون رو نشون می دادم.بالاخره گفتم دیگه رسم هارو جمع کنید . که باید درس می دادم.تا اومدم پای تخته

چشمم به ردیف اول افتاد به کیمیا که دانش آموز زرنگ و مودبی هم هست رسمش رو تو دستش گرفته و ابروهاشو به هم گره زده و داره با خشم و غضب نگاهم می کنه.نمی دونم نگاهش رو چطور توصیف کنم ولی از نگاهش فهمیدم که تو رسم کم شده دیگه نتونستم خودم رو نگه دارم گفتم کیمیا کم شدی که اینطوری داری با غضب نگاهم می کنی مثل اینکه یه تکونی بهش بدی  یه لحظه به خودش اومد و با خنده گفت :بله

فکر نکنم هیچ وقت نگاه کیمیا یادم بره. 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور

مریم نوعی کلاس دومB

دانش آموز ممتاز مدرسه راهنمايي سميه نمين

آفرين دختر خوبم موفقيتي بيشتر از اين برايت آرزو مي كنم.

اين گل زيبا هم تقديم به تو


نوشته شده در تاريخ سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ توسط پیله ور
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک