گاه نوشته های یک دبیر ریاضی
 
اینجا وبلاگ ریاضی صدای ما را از اردبیل می شنوید.
سطح سوال:سوم راهنمایی

 

جواب سوال ۱ در ادامه مطلب



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ توسط پیله ور
از يكي شنيدم مي گفت :

وقتي كوچيك بودم خيلي دوست داشتم برا مادرم كادو خوب بخرم ولي به اندازه كافي پول نداشتم.

وقتي كمي بزرگتر شدم پول داشتم ولي وقت به اندازه كافي نداشتم.

وقتي بزرگتر شدم هم وقت داشتم هم به اندازه كافي پول ولي مادر نداشتم.

 

خيلي تلاش كردم ولي نتونستم حتي گوشه اي از محبتها و زحمات مادر را پاسخ دهم. هميشه در مقابل محبت او كم آوردم.

روز مادر به همه مادران مبارك


نوشته شده در تاريخ شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ توسط پیله ور
این بخش رو به پیشنهاد بعضی از همکاران و دانش اموزان می نویسم.سعی می کنم هفته ای دو یا سه سوال تستی برای آمادگی دانش اموزان در مسابقات علمی و آزمونهای ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی بنویسم.

 

سطح :دانش آموزان دوم و سوم راهنمایی

 


نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ توسط پیله ور

افسون احمدزاده

دانش آموز نمونه سال سوم راهنمایی مدرسه راهنمایی سمیه

گل


نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ توسط پیله ور

وقتی به بخش هندسه و مساحت رسیدیم یکی از دانش آموزان پرسید:چرا مساحت رو با S و محيط رو با P نشان مي دهيم.

 

S حرف اول       surface  به معني سطح يا رويه

P  حرف اول   Perimeter  به معني محيط

حجم رو هم با اينكه نپرسيد ولي كلمه كامل و معنيش رو ميزارم.

V حرف اول       volume  به معني حجم   


نوشته شده در تاريخ شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ توسط پیله ور

 

هفته معلم بر همه همکاران محترم مبارک


نوشته شده در تاريخ پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ توسط پیله ور
ریز بارم پیشنهادی ریاضی سال دوم راهنمایی نوبت دوم

سال تحصیلی ۹۱-۹۰

فونت زيبا سازبرای دانلود اینجاکلیک کنید.


نوشته شده در تاريخ شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ توسط پیله ور

با توجه به نزدیک شدن فصل امتحانات مواردی را که باید در طرح سوالات امتحانی رعایت کنیم قرار می دهم.امیدوارم همکاران در طرح سوالات امتحانی این موارد را در نظر بگیرند.

ارزشیابی سئوالات امتحانی

1-مشخصات سربرگ به طور کامل رعایت شده است(نام نام خانوادگی-نام درس-پایه تحصیلی- نام منطقه- نام آموزشگاه-مدت پاسخ گویی-تاریخ امتحان...)

2-کیفیت نگارش ٬تکثیر و خوانا بودن سوالات

3- مطابقت مجموع نمرات سئوالات با کل نمره آزمون ودرج در ستون سمت چپ برگه

4-تناسب زمان پاسخ گویی با محتوای سئوالات امتحانی

5-رعایت نکات املایی در نوشتن سئوالات

6-رعایت نکات دستور و قواعد رسم الخط

7-تناسب بارم هر سوال با قسمت های مختلف پاسخ آن

8-رعایت تنظیم سئوالات از ساده به مشکل (بر اساس محتوای یادگیری در حیطه شناختی)

9- نوشتن سئوالت با استفاده از جمله های کوتاه وروان

10- رعابت بودجه بندی و بارم بندی فصول کتاب

11- نوشتن سوالات با عباراتی دقیق ٬ گویا و دور از ابهام

12-استفاده از انواع سئوالات امتحانی٬عینی و انشایی و تنظیم سئوالات هم نوع پشت سر هم

13- هر سوال به طور مستقل یک هدف آموزشی را بدون تکرار مورد سنجش قرار میدهد.

14- متن یک سوال راهنمایی پاسخ آن سوال یا سوالات دیگر نیست.

15- تناسب بارم هر سوال با جواب مورد انتظار

16- تعیین دامنه و محدوده برای پاسخ سوالات انشایی

17-رعایت ورایی محتوایی سوالات

18- رعایت ورایی ظاهری سوالات

19- میزان رعایت سطوح بالای یادگیری٬تجزیه و تحلیل٬ترکیب٬قضاوت

20- میزان رعایت سطح کاربرد در طرح سئوالات

 



نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ توسط پیله ور
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک